Любовта към нашия град, неговите вдъхновяващи лица и неразказани на света истории заслужават да бъдат научени и споделяни. Затова младите режисьори Мартин Граховски и Петър Тухчиев — автори на много туристически филми за различни места по света и у нас, създадоха своето “любовно писмо към София”, споделяйки за гостите на София какво е тя през очите на тези, които са избрали да живеят тук. Филмът цели да събуди и засили любопитството на бъдещи туристи към града и е подкрепен от Mastercard като част от инициативата на бранда да дигитализира неразказаните по света истории на града и неговите хора.

“Често забравяме красотата на града, в който живеем. Вглъбяваме се в поредния закъснял автобус, поредната асфалтова дупка или някое събитие, което не отговаря на нашите представи. В края на краищата, градът в който живеем, е този, който ние създаваме. Една смес от надежда, любов, и понякога миризмата на люляк, която изпълва пролетта. Това е нашето любовно писмо към София – град, в който нито един от нас не е израснал, но го чувстваме толкова близък. С този филм поставяме началото на един разговор. И се надяваме, че още много хора ще се влюбят в София — дали за 12 минути или за цял живот.”

,споделя режисьорът Мартин Граховски по време на премиерата на филма.

12-минутният филм на младите режисьори документира много от емблематичните и отличителни градски символи на София. Той е кулминация на проекта #soWelcometoSofia на платформата #soSofia, който стартира по-рано тази година с мащабна инсталация на Терминал 2 на Летище София. Проектът е реализиран с подкрепата на програмата за социализиране на културното наследство на Столична община и вече три месеца посреща с “добре дошли” пристигащите българи и туристи в града с представяне на 30 от най-забележителните символи на София. 30-те обекта от софийските античност, съвремие и природа са избрани чрез проучване от студенти в специалност “Социология” към СУ “Св. Климент Охридски”, които събират много информация и провеждат десетки интервюта, за да установят кои са символите, които граждани, артисти и експерти биха препоръчали на гостите в града ни. Това са и обектите, за които разказва филмът “За София с любов” на Граховски и Тухчиев. 

“София е град с много лица, пълен с шарени хора, шумни гласове и много история. На пръв поглед тя изглежда хаотична, но всички тези пластове история, религия и култура са това, което прави духа на София толкова уникален.”

, разказва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово за вдъхновението зад новата инициатива на бранда да подкрепя дигитализацията на градските истории и символи. Глобално компанията развива платформата за вдъхновяващи градски изживявания Priceless.com, a на местна почва от години Mastercard подкрепя различни изживявания и събития, които стават знакови и действат като визитна картичка на дестинацията София, като АtoJazz, Lunar и други. 

С премиерата на туристическия филм за София Mastercard стартира още една дългосрочна инициатива — за дигитализиране на нематериалното наследство на София и различните й лица, хора и истории. Компанията планира конкурс по темата, който ще бъде представен в началото на следващата година. Неслучайно и премиерата на първото видео с подобна концепция бе представено в рамките на изложбата “Без филтър: 10 години People of Sofia” на Вихрен Георгиев в галерия DOZA, която разкрива нефилтрираната душа на града през погледа на фотографа и куратора Милена Едвиг. Изложбата вниква в урбанистичния хаос — с неговите борби, триумфи и тихи викове и създава малък пътеводител за човешките взаимодействия в него.