Вдъхновението за дизайнерите дебне от всякъде и е съвсем нормално то понякога дори да идва от ежедневни хора и събития, на които обикновено не обръщаме внимание. Една от най-популярните тенденции за изминалата година, с потенциал да остане за още дълго, е базирана именно на такива идеи. Става въпрос за работническото облекло и всички прилежащи за визията гащеризони, карго елеци и обувки с груби подметки.

Естетиката на този професионален сектор е инспирирала не един или двама креативни директори, които са заложили именно на тази концепция за последните сезони. Но кои са брандовете, дали началото на тези идеи?

Timberland

Timberland е една от най-доминиращите марки в своята индустрия и е на същото ниво на популярност като Nike, Reebok и Adidas, без да е спортна марка. Компанията е известна с това, че прави здрави и тежки ботуши, които обаче са намерили своето място в ежедневието на много хора по целия свят. През 1952 г. Нейтън Суорц купува половината от The Abington Shoe Company, а три години по-късно останалите акции. Малко над 20 години по-късно - през 1973 г. компанията променя името на The Timberland Company поради популярността на техните, водоустойчиви жълти ботуши на открито.Компанията твърди, че е първата, която започва да поставя името на марката от външната страна на обувката, което тогава не било обичайно. Всичките им продукти или имат само логото на компанията, или върху тях има логото и думата „Timberland“. Самото лого на Timberland е здраво изглеждащо дърво, което перфектно съответства на обувка, направена за тежкия терен. През годините компанията започва да пуска на пазара все повече и повече артикули освен обувки и в ден днешен асортиментът им е огромен.

UGG

Ugg са унисекс ботуши от овча кожа с произход от Австралия и Нова Зеландия. Повечето имат синтетична подметка, обикновено произведена от етилен-винилацетат (EVA). Шевът често е видим от външната страна. Естествените изолационни свойства на овчата кожа им придават изотермични свойства, което позволява на ботушите да поддържат краката топли в студено време и хладни в горещо време. Предлагат се в различни цветове, включително черно, розово, синьо, кестен и фуксия, а както и в различни размери, дължини и декорация. Първоначално били утилитарни обувки, които често били носени от сърфистите през 60-те години. Малко по-късно киносалоните в Сидни забраняват тях и скъсаните дънки и обувките стават донякъде популярни на младежкия пазар в знак на бунт. През 70-те години ботушите са въведени и в сърф културата на Обединеното кралство и Съединените щати. Превръщат се в модна тенденция в САЩ в края на 90-те години и до средата на 2000-те завладяват целия свят.

Helly Hansen(HH)

През 1877 г. Хели Джуел Хансен и съпругата му Марен Маргарет започват да произвежда якета, панталони, шапки и брезенти, изработени от груб плат, напоен с ленено масло. През първите пет години те продали около 10 000 броя. През 1878 г. компанията печели грамота за високи постижения в Парижското изложение и започва да изнася своите продукти. След смъртта на Хели Джуел Хансен през 1914 г., ръководството на компанията се прехвърля на сина му Хели Хансен. През 20-те години е разработена нова тъкан, която Хели Хансен нарича Linox. Промени за марката настъпват през 1949 г., когато е разработена и друга материя - Helox. Листът от полупрозрачна PVC пластмаса, зашит във водоустойчиви палта и шапки, добива огромна популярност и 30 000 палта Helox се произвеждали всеки месец. Plarex, по-тежка версия на Helox, подплатена с плат, е разработена по-късно за работно облекло. След това се появява Fibrepile, който представлява изолационен слой под водоустойчиви материи. Използвана е от шведски дърводелци, които откриват, че предлага изолация срещу студа и се проветрява добре по време на тежка физическа работа в гората. Историята на слоевете е завършена през 70-те години, с развитието на LIFA. През 1980 г. стартира дишащата, водоустойчива материална система на компанията, наречена Helly Tech. Облеклата на Helly Tech използват както хидрофилна, така и микропореста технология. Хидрофилните облекла имат водолюбиви молекулярни вериги, които пропускат водната пара навън. Микропорестите дрехи имат малки пори, които позволяват на водната пара да излезе от тъканта, без да пускат капчици дъжд. Облеклата на Хели Хансен развиват след сред градските младежи в края на 90-те години, особено в Северна Англия и с културата на хип-хопа в САЩ. Освен облекло, те предлагат и голяма селекция от обувки. С годините марката е разработила масова привлекателност и сега се продава не само в магазините за туризъм и специализирани дрехи, а и в много спортни такива.

Catepillar

Caterpillar Inc., или съкратено CAT, е американска корпорация, която проектира, разработва, произвежда и предлага на пазара машини, двигатели и други продукти. Те са най-големият производител на строителна техника в света. Машините на Caterpillar са разпознаваеми по запазената марка „Caterpillar Yellow“ и логото „CAT“.Caterpillar продава правото на производство, предлагане и продажба на продукти, носещи търговската марка Cat, на лицензополучатели по целия свят. Wolverine World Wide е един пример, лицензополучател от 1994 г. и понастоящем единствената компания, лицензирана за производство на обувки с марка Cat. Други лицензополучатели продават артикули, включително мащабни модели на продукти на Cat, дрехи, шапки, сакове, часовници, фенерчета, лопати, ножове, вентилатори, ръкавици, смартфони и други потребителски продукти.

Тези и още много модели на посочените брандове можете да откриете в магазините на District или онлайн.Снимки: Димитър Дрю