Още от ученици знаем, че над 70% процента от земната повърхност е покрита с вода. Тя обединява всички басейни и ги свързва пряко или чрез потоци. Това наричаме Световен океан. А милиарди организми от различен тип и вид го наричат свой дом. Значителното замърсяване на тази огромна водна площ обаче не засяга само обитателите ѝ, дори напротив – оказва значително влияние върху глобалния климат и цялото еко равновесие. Много специалисти дори прогнозират, че ако замърсяването продължи със същите темпове, след 30 години в океаните ще има повече отпадъци, отколкото живот. А това е равнозначно на екокатастрофа.

Защо разказваме всичко това ли? За да стигнем заедно до извода, че състоянието на природата зависи от нас самите. От нашите действия и отношение към природата, от нашия манталитет и култура. 

И споменавайки „култура“, няма как да не дадем за пример сърфистките общности, чиито живот преминава в близост до океаните и моретата. Тяхната най-голяма страст – активният начин на живот и тяхната най-голяма любов – водата, създават емоционална принадлежност към водата, която не е просто терен за спорт, но нещо повече – техен втори дом. 

Динамичният начин на живот и еко културата на сърфистите мотивира глобалната компания за обзавеждане и устойчиви решения - ИКЕА да създаде специална лятна колекция, която ще ни предизвика да яхнем гребена на вълната, но едновременно с това ще ни накара да се замислим за опазването на природата. А най-хубавото е, че шведският бранд си партнира със Световната Сърф Лига (WLS), за да създаде продуктите, които улавят духа и емоцията от динамичния начин на живот на сърфистите. 

Името на колекцията е KÅSEBERGA – кръстена на малък град в Швеция, който е предпочитана сърф дестинация в страната.  По харизматичното ѝ име се усеща и дизайна на продуктите, който обхваща ярки и монохромни цветови комбинации, флорални плажни мотиви, сърфиска естетика, естествени и рециклирани матерали.  

KÅSEBERGA обединява над 25 продукта, предназначени за дома или където животът ни отведе. Сред тях са плажен стол, преносимо барбекю, масичка за кафе с формата на сърф, пончо за плаж и чанта, специално проектирана да бъде помощник при почистване на плажове. Продуктите са създадени с мисъл за функционалност – всеки един от тях има своята мисия в нашето ежедневие, особено плажната чанта за събиране на отпадъци. Добрата новина е, че може да се ползва навсякъде, където има нужда. Освен всичко тя е лесна за поддържане, а мрежестата материя спомага за по-лесното изчистване от пясък – само най-нужното остава вътре (или всъщност, най-ненужното). 

Вдъхновен от Световната сърф лига и известните сърфисти Касия Мийдър и Роб Машадо, новата колекция обединява функционалност, устойчивост и мотивация за по-екологичен начин на живот. В резултат от това, голяма част от продуктите от KÅSEBERGA са изработени от рециклиран полиестер, а други - от възобновяеми източници, като бамбук и корк.

Родена и израснала в Калифорния, Касия Мийдър започва да сърфира на 14-годишна възраст. Само три години по-късно тя е спонсориран про-лонг бордър, който обикаля света. Позната е със своя грациозен стил на сърфиране. През 2015 г. Ню Йорк Таймс я обявява за кралица на сърфирането на носа на сърфа. Това е и годината, в която лансира KASSIA+SURF – бранд от жени за жени, който е фокусиран върху планетата и отговорните решения в своите дизайни, събирани през нейните 23 години опит в сърфирането.

Сърфистите сме едно цяло с океана и често сме първите, които виждат как замърсяването оказва влияние върху него. Вълнуваме се да видим как KÅSEBERGA оживява. В нея са вплетени нашите усилия да направим обществото по-отговорно към природата. Вълнуващо е, че заедно достигаме до вдъхновяващи решения, които са част от проактивната промяна

, споделя Касия Мийдър, част от WSL и дизайн екипа на ИКЕА. 

Роб Машадо е един от най-известните сърфистив света, както и отдаден природозащитник. Известен е със своя стил във вода и на суша, който носи усещане за дзен. Печели 12 световни трофеи преди да бъде включен в Сърфинг Залата на славата през 2000 г. През 2004 създава фондация „ Роб Машадо“, отдадена на мисията да образова и мотивира млади хора да взимат устойчиви решения.

„Водя сина си на плажа от момента,в който се роди. Преди около година го видях да започва да събира боклук. Дори не съм го молил за това – той просто започна да прави това, което аз правех. Това ме накара да се замисля, че това е смисълът да бъдеш воден от примера си. Ако можеш да покажеш на хората добрите практики, те просто започват да ги следват"

, споделя Роб Машадо, част от WSL и дизайн екипа на ИКЕА. 

ИКЕА е на същото мнение – ето защо основната цел на компанията е да „зарази“ повече хора да обръщат внимание на екологичните проблеми, представяйки красиви продукти с устойчив дизайн. 

Предизвикахме ли любопитството ви? KÅSEBERGA ще бъде налична в магазините на ИКЕА през май 2022 г, както и онлайн на IKEA.bg