Ефирност. Лекота. Вълшебство. Като че ли за миг всичко останало в света спря и впери поглед в природните ширини на Франция, където миналия четвъртък се състоя спиращото дъха ревю на Jacquemus за пролет 2021 - L'Amour.

Simon Porte Jacquemus създава едноименната модна марка Jacquemus, когато е само на 20 години. Въпреки крехката си възраст, той бързо успява да се докаже на модния пазар и през 2012 година за пръв път взима участие в седмицата на модата в Париж. Роден в провинциална Франция в земеделско семейство, Simon Porte по-късно като креативен директор на Jacquemus пренася това типично усещане за френска природа в представянето на колекциите си пред света. Тази година за пореден път доказа на публиката, че умението му за правилен избор на локация и декор е също толкова силно, колкото и това да създава запомнящи се модни колекции. Докато “сцената” на миналогодишното ревю на Jacquemus бе цветното и диво лавандулово поле, така присъщо за един френски пейзаж, то миналата седмица тематиката отново беше природна, този път под формата на житно поле.. Там, в района Вексан, на около час разстояние от Париж, 55 модела представиха новата колекция, в чиято цветова гама преобладаваха телесните и белите тонове, допълващи тези на “сценичния декор” - житната безкрайност.


Трябва да признаем, че колкото до създаване на определен тип усещане и “картина” в съзнанието на зрителите, като тази за слънчево традиционно френско битие, Simon Porte Jacquemus определено влиза в лигата на дизайнера Hedi Slimane. От светлосенки, флора,  до миниатюрните чантички, няма детайл, който да липсва или да не бъде на място в един Jacquemus шедьовър. Както SImon сам споделя, представянето на една колекция е също толкова важно за марката, колкото и самите дрехи.


“Jacquemus е емоция преди всичко останало. Един специален момент, който те кара да погледнеш на облеклото с друго око.”


Поради пандемичната обстановка навсякъде по света, включително и във Франция, броят на късметлиите, имали възможността да гледат ревюто на живо, бе скромното число 100. Въпреки това обаче, изключвайки задължителното носене на маски, всеки един от зрителите бе предразположен да се настани удобно на предоставените места под яркосиньото небе. Чист въздух, природа и уединение в “тълпата”. Кой казва, че социалната дистанция не може да бъде поетична?

Но да оставим сценичната обстановка настрана и да се фокусираме малко и над самите дрехи. Независимо от това, че някои рокли в бяло стояха по особен начин на моделите, цялостно колекцията излъчваше чар и мека топлина. Женската линия преобладаваше от ленени слип рокли, поли тип молив, панталони с висока талия и топове “бюстие”. При мъжете повече се забелязваха широки блузи от блестящи платове с различни принтове. С други думи - усещане за лято.


Неслучайно пролетната колекция на Jacquemus за 2021 е с наименованието L’Amour (любов). Любов към природата, непринуденото, натуралната красота. Именно затова, на мястото на големите сламени шапки и чанти, популярни в Instagram, Simon Porte Jacquemus смали още повече размера на хитовата Chiquito чантичка и я превърна в обеца, а в допълнение използва истински блокчета сапун от Марсилия, щамповани с логото на модната марка, за да замени огърлиците и гривните. Едно е сигурно - Jacquemus за пореден път се установи като водеща модна марка на европейския сцена, която ще остане в историята най-вече с начина си на представяне на колекциите с помощта на природната красота и стихия.